LONDON

Tjuu! Är ju som sagt tillbaks i swe & tänkte nu berätta vad jag gjort under de 3 dagarna jag var i London ;P Har ju mmsat in ngra bilder iaf ;)

söndag
Vi packade under dagen & åkte runt 5 till hotell Ibis nära Nyköping. Vi såg på Gossip Girl & gick sedan & la oss runt 9 för vi skulle upp så tidigt på morgonen.
måndag
Vi gick upp halv fem på morgonen ;o Var på flygplatsen Stockholm Skavsta (utanför Nyköping) lite innan halv 6 & checkar in & allt. Sen när vi väl är inne efter säkerhetskontroll & allt så ser vi att dt står att flyget ska gå 7.30, när dt på internet stog att dt skulle gå 6.40 ;o Så vi är där typ 1 timme mer än vi behövde, kunde ju sovit 30 min längre x( men vi kollade på typ allt i taxfreen & fikade 2 ggr ^^ Sen gick planet 7.30 & vi landade 9.30, tog tåg till Liverpool Station & sen en taxi till hotellet. Vi bodde på St. Giles, som låg typ på Tottenham Court, som korsar Oxford Street, den största shoppinggatan, så vi bodde jättenära stan, asskönt ;) Under dagen gick vi Oxford Street, den är så stor så det tar låång tid ;P På kvällen gick vi Regent Street ner till Piccadilly Circus & där tittade vi & tog kort ;P Sen gick vi genom West End tillbaks till hotellet för att sova.

tisdag
vaknade runt 7, gick & käkade hotellfrukost, yummie ;) Sen gick vi ner till teatern & köpte biljetter till kvällen. Sen gick vi tbx till Oxford Street till en affär som heter La Senza. Dit skulle PussyCatDolls komma, för dom har designat en egen underklädeskollektion som finns att köpa där. Så vi var där 11 & träffade dom, fotade & fick autografer ;P Sen tog vi en hop-on-hop-off turist buss. Vi såg Buckingham Palace, Big Ben, Houses of Parliament, London Eye, St. Paul's Cathdral & sen gick vi till en engelsk pub & käkade lunch. Sen gick vi över Tower Bridge & sen såg vi Tower of London, som var väldigt stor! Sen tog vi bussen tillbaks till Trafalgar Square & gick genom Convent Garden & in i några affärer ;p Sen gick vi tillbaks till hotellet & vilade i en halvtimme för att sen gå ner till en gata som heter Haymarket (nära Piccadilly), där låg Her Majesty's Theatre. Där såg vi The Phantom Of The Opera, den va jättebra! Bra sång & dans & coola effekter ;) Sen gick vi genom China Town tillbaks till hotellet.

onsdag
Vi gick upp runt 7 onsdagen med & käkade en god hotellfrukost ;P Sen tog vi bussen till Harrods, ett dyrt köpcenter, vi köpte bara lite småsaker där. Var också inne på Harvey Nichols som är typ samma sak. Sen tog vi bussen till Primark, en affär på Oxford Street. Den hade typ allt: kläder,skor, accessoarer & saker ;p Det var också väldigt billigt så alla var där typ. Man såg folk med Primark kassar var man än gick! Sen gick vi långsamt Oxford Street tillbaks till hotellet, där vi tog en taxi vid 15 till stationen. Därifrån tog vi tåget till Stansted, flygplatsen. Gick lite i taxfreen & ngra affärer som fanns, planet lyfte sen 18.15. Vi var hemma 21.30 ungefär & då fick mormor & morfar komma & hämta oss, för på vägen till flygplatsen blev det något fel på våran bil, så vi fick köra den till en Peguotverkstad i Nyköping & så fick mormor & morfar skjutsa hem oss.

Det var askul i London, vill gärna åka dit igen!! :D